Korvaukset

Ersättningar

Läkararvoden: Privat läkarcentralens specialläkarens arvode 70%, allmänläkarens arvode som hvc avgift

Hälsocentralavgift och poliklinik avgift

Sjukhuskostnader:  75 dagar per år.

Mediciner som läkaren har ordinerat och också Kela ersätter

Massage och fysikaliskbehandling: 90% 20 gånger i året med läkarens remiss.Pensionrer och make/maka 65%. max. 60,-/behandling.

Tandvård: Efter ett års medlemskap 300,- euro i året. Pensionärer och maka/make  200,- euro/år

Glasögon: Efter två års medlemskap 300,- euro

Laseroperationer för ögonen 500,- euro/öga.

Tandprotesen: Efter tre års medlemskap 450,- euro/protes. Pensionärer och make/maka  270,- euro/protes

Laboratorieundersökningar och röntgen med läkarens remisspå privat läkarcentral 50%

Hjälpmedel:Stöd för tennisarmbåge och stödstrumpor enligt läkarordination två års mellanrum. Kostnaderför anskaffning av vårdredskap, apparater eller mätare som ordinerats av läkäre upp till 169,- euro.

Flunssamediciner: fast fpa inte ersätter dem.

Smärtstillande salvor: fast fba inte ersätter dem.

Begravningshjälp: 1200,- euro.

Självrisk: Fpa:s självrisk på mediciner 50,-.

Pensionärer, make/maka och permitterade får 65 %  av ersättningar

Korvaukset

Lääkärinpalkkiot: Yksityisellä lääkärillä  erikoislääkärin palkkio 70%, yleislääkärillä terveyskeskusmaksu

Terveyskeskus- ja poliklinikkamaksut

Sairaalahoitomaksut: 75 vuorokautta kalenterivuodessa

Lääkärin määräämät lääkkeet, joista myös Kela korvaa

Lääkärin määräämä hieronta, fysikaalinen hoito sekä fysioterapeuttiset tutkimukset lähetteellä: 90%/20 hoitokertaa vuodessa, eläkeläiset ja puolisot  65%, max. 60,-/hoito.

Hammashoito: Yhden vuoden jäsenyyden jälkeen 300,- euroa kalenterivuodessa.  Eläkeläiset ja puolisot  200,- euroa/vuosi

Silmälasit: Kahden jäsenyysvuoden jälkeen 300,-/linssit ja pokat

Silmien laserleikkaus 500,- euroa.

Hammasproteesit: Kolmen jäsenyysvuoden jälkeen 450,- euroa alaproteesi sekä 450,- euroa yläproteesi. Eläkeläiset ja puolisot  270,- euroa/leuka.

Lääkärin määräämät laboratoriotutkimukset ja röntgen, yksityislääkärillä 50%

Apuvälineet: Tenniskyynärpäätuki sekä tukisukat  lääkärin määräyksestä  kahden vuoden välein. Lääkärin määräämien apuvälineiden osto 169,- euroa/väline.

Flussalääkkeet: Flunssalääkkeet lääkärin määräyksesta vaikka kela ei niitä korvaa.

Hautausavustus: 1200,- euroa kertakorvaus.

Lääkkeet: omavstuu osuus 50,- euroa.

Kipugeelit: Lääkärin määrayksestä vaikka kela ei niitä korvaa.

Eläkeläisten, puolisoiden sekä lomautettujen korvausprosentti on 65 %.